tcm

Twee komt na één

21 september, 2016

Afgelopen zondag schoven Christian en Annemarie en ook ikzelf na de pauze onze sportieve drang even naar de plek twee om een in onze ogen veel belangrijkere taak op ons te nemen. We zouden niet verder ‘knallen’ met GR25 maar we begeleidden een teamlid met hartritmestoornissen, na een verlengde pauze om even de motor tot rust te laten komen, op een rustige manier naar zijn thuis. Tevreden dat we hem ‘mooi’ naar huis begeleid hadden reden we gedrieën naar ons eigen thuis. Maandag was de tevredenheid over wat we zondag gedaan hadden nog steeds even groot maar onze sportieve drang van die zondag was echter nog niet gestild en omdat Annemarie en ik ‘de tijd aan ons zelf hebben naar men zegt: omdat ik niet meer werk’ kozen we voor een nooit gefietste route, oorspronkelijk van TWC Vélo uit Meijel maar met een persoonlijke twist, over ons onbekende wegen via de streek rond Ospel en Heibloem naar het Oranjehotel in Meijel. We genoten, ook onderweg, van een heerlijk na-zomer zonnetje en tijdens de stop bij een uitgebouwd Oranje hotel van een overheerlijke tosti-tonijn-tomaat-kaas. Daarna fietsten we over een smal binnenpaadje Meijel uit en over wat meer bekende wegen bereikten we ons Mierlo’s thuis. Totaal niet moe besloten we ergens in het vervolg van de week nog een tochtje te maken, maar eerst even een telefoontje naar het teamlid dat zondag ‘niet goed werd’. Hij had zijn hartslagmeter de zondag verder aangehouden maar van een stoornis was die zondag totaal geen sprake meer geweest. Ook de maandag was er geen enkel probleem meer geweest. Mooi, ook voor hem scheen het zonnetje weer. Omdat we ook woensdag nog steeds totaal niet moe waren en ook voor ons het zonnetje scheen besloten we de Knooppuntentocht Weert van 101km te gaan fietsen. Deze tocht stond op de kalender van GR25 maar was vanwege het slechte weer op zondag 22 mei niet door gegaan. In 2004 hadden Annemarie en ik deze tocht, toen nog ‘gewoon op papier’ gemaakt en in dat jaar en in 2007 hadden we met Randonnees II (de vóórloper van GR25) genoten van deze landelijke route. Vorig jaar had ik deze route op basis van de genoemde knooppunten omgezet naar een GPS-route. Tijdens het fietsen komen we er achter dat je dit niet zomaar één op één kunt doen. De knooppunten klopten wel, zowel in België als in Nederland, maar de verharde wegen waren toch wel erg vaak omgeruild tegen grind- en zandpaden. Voor Annemarie en mij en naar bleek ook voor onze fiets en bandjes geen probleem maar deze route vraagt toch wel om gedegen aanpassingen als men hem (haar) weer op de kalender wil gaan zetten. Wij genoten met volle teugen van de kleine smalle binnenwegjes en paadjes en deze keer wel moe waren we blij onze auto op de parkeerplaats weer aan te treffen. Twee schitterende tochten, twee genietende personen, twee blij vermoeide mensen maar dat is allemaal niets vergeleken met één weer gerust iemand! Want das pas hartstikke mooi!!!!