tcm

” De eerste keer…….”

15 april, 2018

Anders dan de titel misschien zou doen vermoeden, gaan we het vandaag over fietsen hebben! Jazeker, de andere mogelijkheid laat ik graag links liggen want je kunt geen tv programma kijken, een boek of blad openslaan of het gaat er over! Nee, ik mag liever een column wijden aan de belevenissen tijdens de ritten van de 28 groep. Dat is veel boeiender en zeg nu niet dat het met de komst van meer dames, saaier is geworden! 🙂 Geen moment hebben we ons hoeven te vervelen vandaag! Of wel dan……!! 🙂

De “Om Venray tocht” stond deze zondag op het programma. Een nieuwe rit over 112 km in oostelijke richting. Een mooie uitdaging gezien de wisselende weersomstandigheden met een onvoorspelbaar in kracht en draaiende wind. Net door acht uur, rijden via de Lungendonkse Baan richting Helmond en Deurne. De snelheid zat er direct goed op. Met een beetje wind mee is het makkelijk tempo rijden en loopt het gemiddelde al snel naar de 29. Niet erg, dat loopt wel terug naarmate er wind tegen is.

En inderdaad de groepssamenstelling is veranderd. Er hebben zich een aantal dames aangemeld en rijden inmiddels volop mee, ook op kop ja! Kijk, Karel heeft de naam hè, die wordt regelmatig aan het zadel getrokken maar ik heb verschillende keren gezien dat er lady’s op kop kwamen die het tempo flink omhoog joegen. Namen noemen doen we niet maar meen kortere en langere blonde haren onder de helm te zien uitkomen 🙂  De wegkapitein ( die er dan pal achter zit!) verzuimde op dat moment consequent te zijn. Ik denk gewoon dat hij niet op zat te letten, althans niet op zijn snelheidsmeter! 🙂 🙂

Belevenissen waren er zeker, Carla had vandaag wat pech maar ook weer geluk. Ze maakte op een onverharde weg een onverwachte en ongelukkige val. Maar onze voorzitter is niet voor één gat te vangen. 🙂 Het liep goed af op wat kleine pijntjes na en kan haar weg vervolgen. Maar dan: een kilometertje of 5 verder: een lekke band. Aan support ontbrak het haar niet. Stefan, zelf aangesloten vanuit de 30 groep na een lekke band, maakte zich onsterfelijk! 🙂

Uiteindelijk konden we dan toch van onze ( wat langere ) pauze gaan genieten in Overloon. De locatie was goed gekozen: Het Pannenkoekenhuis/restaurant Museumzicht. Lekker in het zonnetje was het goed toeven. Daar zagen we Herman aansluiten. Hij had de 30 groep als springplank gebruikt om de laatste 50 km met ons mee te kunnen.

Dan is het weer even de spieren soepel draaien, na een half uurtje stil zitten wordt alles een beetje stijf en stram. Dan denk ik wel eens: Als dat maar goed komt. Na een paar kilometer weet je niet beter. De PSV supporters hebben haast, ze willen geen minuut van de wedstrijd missen! Met gezwinde spoed rijden we met een lus door het fraaie Limburgse landschap met ontluikende natuur, richting Mierlo. De bloeiende fruitbomen doen ons extra genieten van onze hobby. Geen pijntjes en vermoeidheid voelend. Weg alle zorgen en beslommeringen van alle dag. HEEEEERLIJK! Een fijne rit, goed gefietst ( 28,2 gemiddeld ) en het allerbelangrijkste: Weer gezond thuis gekomen!

En de titel van de column: ” De eerste keer”, van het seizoen ja, dat was ik er vergeten erachter te zetten! Het was TOP om weer met jullie mee te fietsen!

PS:

Aardig om te vermelden is dat Toon Sweegers vandaag een Strava KOM reed zonder dat hij het zelf in de gaten had. Meestal moet je daar bewust op uit zijn en het een uitdaging vinden om over een bepaald traject de snelste te willen zijn. Toon: Namens de gehele vereniging: Van harte, 🙂